در و پنجره آلومینیوم

طی دهه گذشته پروفیل جدیدی برای تولید در و پنجره آلومینیوم توسط متخصصان و مهندسین این صنعت با محاسبات فنی مهندسی ویژه طراحی و توسعه یافته است. این محصول علاوه بر ظرافت، زیبایی و مقاومت، به علت طراحی خاص ساختمان سبک است. به دلیل استفاده از اجزای خاص در و پنجره‌ آلومینیوم دوجداره، احتیاجی به آرماتوربندی نیست.

این روزها سیستم‌های گذشته مانند ST و Current که در گذشته رایج بوده‌اند، به علت نبود هوابندی کامل منسوخ شده‌اند. برای بهبود بخشیدن مصرف سوخت، صدا و ظاهر، مشاوران معماران و مهندسین  اصرار زیادی بر جایگزین کردن این سیستم‌ها با سیستم‌های اختصاصی جدید دارند. در سیستم‌های گذشته، قطعات عناصر افقی و عمودی پنجره آلومینیومی عایق متفاوت بود که زیبایی و تهویه پنجره را به شدت تحت تاثیر قرار می‌داد.

جهت خرید و استعلام قیمت پنجره دو جداره و قیمت پنجره آلومینیومی می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

آلومینیوم چیست؟

معمولاً آلومینیوم متالیک نقره‌ای با روکش فلزی است. از خصوصیات مهم آلومینیوم قابلیت بازیافت، وزن سبک، پایداری، مقاوم بودن، استحکام، چکش خواری زیاد، سازگاری با محیط زیست و بدن انسان ، غیراکسید کننده است که از دیرباز مشاهده شده است. استفاده از آن به این دلیل است که در حال حاضر در صنایع مختلف مانند هوانوردی، کابل‌های برق، ساخت ورق‌های کامپوزیت برای در و پنجره‌ آلومینیوم دو جداره و نمای شیشه‌ای استفاده می‌شود. پروفیل اکستروژن آلومینیوم از پرکاربردترین قطعات برای کاربردهای آلومینیوم در نظر گرفته می شود.

آلومینیوم یکی از مواد مورد استفاده در تولید پروفیل در و پنجره آلومینیوم است و از قدیم الایام تا به امروز در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شده است. وزن آلومینیوم سبک است و نسبت به فولاد برای ساخت در و پنجره مناسب است. پنجره‌های آلومینیومی دارای فریم، رنگ، یراق و بازشوهای متفاوتی هستند.

آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد

 

پروفیل در و پنجره آلومینیوم چیست؟

در واقع پروفیل مقطعی است که در یک طول مشخص ثابت شده است. در صنعت فلزات و همچنین ساخت و سازها، پروفیل‌ها اقسام مختلفی دارند. کاربرد اصلی پروفیل در تولید در و پنجره فلزی است.

جهت ساخت پروفیل در و پنجره آلومینیوم ابتدا ماده اولیه‌ای به نام بیلت آلومینیومی در فشار بالا و دمای مناسب قرار داده می‌شود. سپس آن‌را بین قالب‌های مخصوص به حرکت در می‌آورند.

 

به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل داده و به شکل دلخواه در می‌آید. به دلیل استفاده از فرآیند حرارتی و فشار زیاد روی فلز آلومینیوم، مواد اولیه به طور کامل از بین رفته و در نتیجه پروفیل در و پنجره آلومینیوم ایجاد می‌شود.

پروفیل‌های آلومینیومی در صورت استفاده همراه با پنجره‌های دوجداره کاملاً عایق هستند و سرما، گرما، گرد و غبار یا صدا نمی‌تواند در آن‌ها نفوذ کند.

قیمت پروفیل در و پنجره آلومینیوم

انواع پروفیل در و پنجره آلومینیوم

  • پروفیل فریم: جهت چهارچوب در و پنجره دوجداره به کار می‌رود.
  • پروفیل لنگه یا ساش: جزء بازشو می‌باشد طوری که پروفیل در بزرگتر از پنجره است.
  • پروفیل مولیون: این پروفیل به عنوان یک ستون افقی و یا عمودی داخل چهارچوب پنجره با استفاده از بست ستون به کار گرفته می‌شود.
  • پروفیل‌های جانبی: طیف وسیعی از پروفیل‌ها برای تکمیل در و پنجره آلومینیوم دو جداره می‌باشند. مانند: زوار شیشه پنجره‌های دوجداره و سه جداره، پروفیل‌های 90 درجه، پروفیل‌های ارتفاعی، کانکتورها، پانل‌های یو پی وی سی و غیره.

انواع پروفیل در و پنجره آلومینیوم

انواع شیشه جهت در و پنجره آلومینیوم

شیشه در نوع های متفاوت تک جداره، دوجداره، هوشمند و… ایجاد می‌شود.

  1. شیشه ساده یا یک جداره: اولین و ساده‌ترین شیشه برای در و پنجره آلومینیوم ، شیشه‌های یک جداره می‌باشد. ضخامت این مدل متفاوت است و با ضخامت‌های 2 و 20 میلی‌متر ایجاد می‌شود. قابل ذکر است که شیشه‌های تک جداره در انواع مختلفی مانند مشجر ، رفلکس و … تولید می‌شوند. انواع مشجر به دلیل محدود بودن دید، معمولا برای فضاهای خصوصی خانه مناسب هستند. مدل رفلکس با افزودن روکشی به شیشه ساده ساخته می‌شود که نور بیرون را در روز منعکس می‌کند. از ورود نور خورشید به خانه می‌کاهد و در شب بالعکس کار می‌کند.
  2. شیشه دوجداره: متداول‌ترین و بهترین مدل برای استفاده در هر مدل در و پنجره آلومینیوم ، شیشه دوجداره یا چند جداره است که می‌توان گفت با اهمیت‌ترین مزایای این شیشه مقاومت خیلی بالای آن در مقابل حرارت و آلودگی صوتی می‌باشد.
  3. انواع دیگر شیشه: انواع دیگری از شیشه وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بر اساس محیط مورد نظر با شیشه های تک جداره و یا دو جداره آمیخته کرد.

انواع شیشه دو جداره

انواع پنجره آلومینیومی

در و پنجره‌ آلومینیوم بسیار پرکاربرد هستند و در انواع بازشو مانند کشویی، لولایی، فرانسوی، دو حالته، فرانسوی و … موجود می‌باشند. پنجره‌های آلومینیومی همچنین با عنایت به نوع پروفیل به دو دسته ترمال بریک و نرمال تقسیم می‌شوند.

  1. پنجره دو جداره آلومینیوم ترمال بریک

یکی از دلایل اتلاف انرژی در خانه عدم انتخاب صحیح نوع و جنس پنجره در در و پنجره آلومینیوم می‌باشد. با تعیین پنجره مناسب می‌توانید انرژی قابل مصرف در خانه را کاهش دهید و بهره وری انرژی را بهبود بخشید، به این ترتیب خانه را در زمستان گرم کنید و در تابستان آن را خنک کنید. پنجره آلومینیومی ترمال بریک نوعی در و پنجره آلومینیوم عایق حرارتی هست و به معنای شکستن حرارت می‌باشد. ضریب انتقال حرارت در آلومینیوم بسیار بالاست، به همین دلیل پروفیل‌های آلومینیومی در این گونه پنجره‌ها از طریق نوارهای پلی آمیدی به همدیگر اتصال می‌یابند.

نوارهای پلی آمید از شیشه ضخیم و متراکم ساخته شده است. این نوارها قادر به تحمل دما و فشار بالا است که باعث کاهش گرما و ایجاد نوعی مانع حرارتی می‌شود. سیستم ترمال بریک در و پنجره آلومینیوم به دلیل وجود نوارهای پلی آمیدی بین دیواره‌های داخلی و خارجی پروفیل از انتقال گرما و سرما جلوگیری می‌کند. بعلاوه استفاده از پنجره‌های دو جداره در  پنجره ترمال بریک نوعی عایق صدا و حرارت ایجاد می‌کند که آرامش را برای افراد ساکن در خانه‌ها به هدیه می‌کند.

  1. پنجره آلومینیوم نرمال

در و پنجره آلومینیوم نرمال در گذشته بیشتر استفاده می‌شد. جهت ساخت این نوع در و پنجره آلومینیوم از میله‌های آهنی برای اتصال آن‌ها به همدیگر استفاده می‌کردند.

در و پنجره آلومینیوم نرمال یا ساده را با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی اکسترود شده، تولید می‌کنند. این نوع پنجره‌ها به دوجداره نیز شناخته می‌شوند. اما در قوانین در و پنجره دوجداره، نوع نرمال پذیرفته نمی‌شود و نام آن‌ها به آلومینیوم خاص تغییر یافته است.

پنجره آلومینیوم نرمال

تفاوت پروفیل آلومینیومی نرمال و ترمال بریک در این است که تغییراتی که در پروفیل آلومینیومی پنجره ترمال بریک ایجاد می‌شود از عبور گرما از آن جلوگیری می‌کند. در نتیجه عایق‌بندی بهتری نسبت به پنجره‌های نرمال دارد.
بیشتر بدانید

قیمت در و پنجره آلومینیومی

عوامل زیادی بر قیمت در و پنجره آلومینیوم اثر می‌گذارد. عواملی مانند اندازه پنجره، نوع شیشه، یراق آلات، ضخامت قاب، تعداد خرید و … را می‌توان ذکر کرد. در کل، پنجره‌های آلومینیومی نسبت به پنجره‌های چوبی یا یو پی وی سی سنتی گران‌تر هستند، اما دارای مزایایی مانند استحکام و دوام بیشتر و همچنین ظاهری شیک‌تر هستند.

در هر صورت جهت استعلام قیمت دقیق پنجره‌های آلومینیومی بهترین راه، تماس با شرکت نما تجارت آوش و دریافت پروژه از این شرکت است. این شرکت بر پایه نیاز شما قیمت منصفانه‌ای به شما می‌دهد.

مزایای در و پنجره آلومینیوم

  1. دوام بالا: فریم‌های آلومینیومی نسبت به فریم‌های ساخته شده از چوب، آهن و یا پی وی سی دوام بیشتری دارند. همچنین ارزان‌تر هستند و انقباض و انبساط کمتری نیز دارند
  2. سازگاری با محیط زیست: آلومینیوم سریع‌ترین نرخ بازیافت را در بین تمام فلزات دارد.
  3. سبک و بادوام: وزن کمتری نسبت به پنجره‌های آهنی دارند، اما مقاومتشان خوب است.
  4. کاهش از دست دادن انرژی ساختمان: در و پنجره‌ آلومینیوم می‌تواند جذب گرما یا کاهش حرارت را تا 60 درصد افزایش دهد. بنابراین موجب کاهش مصرف گاز طبیعی در سیستم های گرمایش خانه می‌شود.
  5. مقاوم در مقابل نور خورشید و شرایط آب و هوایی و محیطی
  6. تنوع رنگ: انتخاب رنگ‌های زیاد و متنوعی دارند و مطابق با هر سلیقه‌ای هستند.
  7. نصب سریع و آسان: در و پنجره‌ آلومینیوم به دلیل وزن سبک، نصب آسانی نیز دارند.
  8. امکان تولید طرح‌های دکوراتیو مختلف: بسیار منعطف هستند و برای پنجره‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل طراحی هستند.
  9. نگهداری آسان: در و پنجره‌ آلومینیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، پس از نصب نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. می‌توان اسفنج مرطوب جهت تمیز کردن به کار گرفت.
  10. قیمت ارزان: قیمت‌ها پایین و به صرفه است.

پنجره های آلومینیومی جدید

معایب در و پنجره آلومینیوم

  • آلومینیوم عایق خوبی جهت حرارت و سرما نیست.
  • در برابر عوامل شیمیایی دچار خوردگی می‌شود.

سخن پایانی

ما در شرکت در و پنجره آلومینیوم دوجداره نما تجارت آوش فعالیت خود را در زمینه ساخت و اجرای انواع نمای مدرن آغاز کردیم. ما آخرین نسخه پنجره‌های دوجداره را با استفاده از پروفیل آلومینیوم به صورت خودکار تولید کردیم. شما عزیزان می توانید جهت سفارش و خرید در و پنجره آلومینیومی با کارشناسان نما تجارت آوش تماس حاصل فرمایید.

به نظر ما، در و پنجره‌ آلومینیوم دوجداره از نظر ظاهر، طول عمر، سهولت نگهداری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایمنی خانواده در صدر فهرست قرار دارند. آن‌ها مطمئنا ارزان‌ترین پنجره دوجداره در بازار نخواهند بود، اما شما در قبال پول خود از ویژگی‌ها و مزایای زیادی برخوردار هستید. استفاده از راهنمای قیمت به شما تصور تقریبی از هزینه‌هایی که برای تعویض در و پنجره‌ آلومینیوم متحمل خواهید شد، خواهد داد.

تنها راه برای دانستن هزینه واقعی یک پروژه این است که آن را توسط یک متخصص اندازه‌گیری کنید و سپس یک قرارداد کتبی داشته باشید که تمام جنبه‌های کار، از عرضه تا نصب، و همه ضمانت‌ها را پوشش دهد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره در و پنجره آلومینیوم

نه، تقریباً هر پنجره ای را می توان به هر شکلی در مورد پروفیل‌های آلومینیومی ساخت.
بله، واقعاً تنوع این نوع محصولات آلومینیومی آنقدر زیاد است که هر مدل و شکل پنجره ای را می‌توان در پروژه‌ها پیاده سازی کرد.
با توجه به قیمت اصلی آلومینیوم و گرانی این محصول، عموماً از این محصول در پروژه‌های خاص و لوکس استفاده می‌شود. علاوه بر این، به دلیل استحکام و گوناگونی این الگوی پروفیل، باید از آلومینیوم در پروژه‌هایی با ابعاد بزرگ و غیراستاندارد و اشکال کرتین وال استفاده کرد.
5/5 - (6 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed